suzuki marine موتور دریایی سوزوکی
suzuki marine موتور دریایی سوزوکی

پروانه موتورهای سوزوکی

پروانه الومينيوم

انتخاب پروانه:
انتخاب پروانه در عملکرد قايق شما بسيار موثر است. شتاب، سرعت، مصرف سوخت، تعادل قايق و دور موتور همگی به پروانه انتخاب شده ارتباط دارد. مهمترين پارامترهای يک پروانه عبارتند از: طرح پروانه، گام پروانه و جنس موادی که پروانه از آن ساخته می‌شود. برای انتخاب پروانه مناسب برای قايق خود می‌توانيد از نمايندگی سوزوکی کمک بگيريد. آنها با استفاده از تجارب خود در انتخاب پروانه مناسب برای قايق شما بر اساس نوع کاربری آن کمک می‌کنند.
پروانه استيل:
پروانه‌های استيل سوزوکی عملکرد بالاتر و طول عمر بيشتر از پروانه‌های آلومينيوم دارند. اين پروانه‌ها با طراحی پيشرفته سوزوکی توليد می‌شوند. پروانه‌های استيل سوزوکی دارای بالشتک لاستيکی هستند تا ارتعاشات و شوک وارد شده از طرف محيط را جذب کنند.
گام پروانه:
مهمترين پارامتر پروانه گام آن است. گام پروانه مسافتی است که آب با يک دور چرخش پروانه به جلو پرتاب می‌شود. پروانه با گام کوچک باعث شتاب بالا می‌شود اما موجب می‌شود تا سرعت حداکثر شناور افت کند. بطور کلی هر يک اينچ گام پروانه معادل 150 تا 200 دور در دقيقه دور موتور است. اگر گام پروانه يک اينچ افزايش يابد، دور حداکثر موتور به اندازه 150 تا 200 دور در دقيقه کاهش می‌يابد. انتخاب گام نامناسب برای پروانه می‌تواند موجب آسيب‌ديدگی موتور شما شود و گارانتی موتور شما را از درجه اعتبار ساقط کند.
قطر پروانه:
قطر پروانه، قطر دايره‌ای است که هنگام ديدن پروانه از پشت و يا جلوی آن با پره‌های آن تشکيل می‌شود. قطر مناسب پروانه برای هر موتور در مرحله طراحی تعيين می‌شود و به ابعاد موتور، طراحی گيربکس، قدرت موتور و سرعت قايق ارتباط دارد.
تعداد پره‌های پروانه:
پروانه‌های موتورهای برون‌نصب سه يا چهار پره هستند. پروانه‌های سه پره بيشترين استفاده را در موتورهای برون نصب دارند. پروانه‌های سه پره دارای عملکرد مناسب بوده و مزيت سرعت بالا را برای قايق بوجود می‌آورند. برای قايقهايي که با سختی به اسکی می‌افتند و همچنين سرعت حداکثر قايق چندان حائز اهميت نباشد، پروانه چهار پره مناسب می‌باشد. در نگاه از روبرو و يا پشت پروانه، پره‌های يک پروانه سه پره حدود 50 تا 55 درصد از سطح دايره را پوشش می‌دهند، اما برای يک پروانه چهار پره، ا بين 60 تا 65 درصد از سطح دايره‌ای پروانه با پره‌ها پوشش داده می‌شود. به همين دليل نيروی رانش بيشتری توسط پروانه چهار پره توليد می‌شود و قايق می‌تواند در دور پائين موتور هم به اسکی بيفتد، بنابراين مصرف سوخت قايق هم کاهش می‌يابد. در بسياری از مواقع، پروانه چهار پره دور موتور را بين 50 تا 150 دور در دقيقه کاهش می‌دهد.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

ارتباط آنلاین با کارشناس فروش در واتساپ